سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پروفایل من
مصطفی طاهرخانی
تماس با من
آرشیو وبلاگ
مقدمه نویسنده: مصطفی طاهرخانی - جمعه 92/10/13

در این یادداشت می خواهم مقدمه و تعدادی از جاها و مناطقی که تات زبان ها در آن جا سکونت دارند را برای شما شرح دهم ، لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید.

 ابتدا در ایران: می توان به سرچشمه تات زبان ها در استان قزوین و در دشت قزوین به شهرستان تاکستان و شهر ها و ر وستا های مجاور آن اشاره کرد. بعد به ترتیب در استان های مرکزی ، البرز ، آذربایجان شرقی ، سمنان ، اردبیل ، رشت البته در بعضی از شهرستان و یا حتی در روستا های این استان ها تات زبان ها زندگی می کنند و چند استان دیگر که فعلا در دست مطالعه و ببرسی هستند. در این استان ها می توان به تر تیب به شهرستان های رازقان ، خشکرود ، نوبران_ اشتهارد ، طالقان_ ورزقان_ شاهرود ، دامغان_ خلخال ، گرمی_ تالش البته در بعضی از شهرستان ها در روستا های این شهرستان ها زندگی می کنند یا شاید تعدادشان کم و یا منقرض شده باشد. اما در کشورهای دیگر: می توان به کشور هایی چون جنوب روسیه ، منطقه قفقاز ، آذربایجان ، تاجیکستان ، هندوستان و در کشور های دیگر که باید بیش از این مورد بررسی قرار گیرند.

در قسمت آینده در این مورد بیشتر توضیح میدهم.  خداحافظ تا بعد لطفا اشتباه های نوشته شده را به بزرگی خود ببخشید. مرا با نظراتتان نقد کنید.


لینک      نظرات ()      

مطالب اخیر
کلمات کلیدی وبلاگ
دوستان من
کد صلوات شمار برای وبلاگ

فید خوان rss reader